Małe zabiegi, dzięki którym meble różnią się od standardowych

  • -
images

Małe zabiegi, dzięki którym meble różnią się od standardowych

Tags :

Category : HALEX

Aurelia Palczewska-Dreszler

– Na początek stawiamy na meble codziennego użytku, ale z nutką “inności” ? zdradza Aurelia Palczewska-Dreszler z ap. studio architektoniczne, która rozpoczęła współpracę z firmą Halex, projektując dla niej kilka absolutnie nowatorskich i zaskakujących wzorniczo kolekcji. Młoda projektantka chce utworzyć nowy rozdział w ofercie firmy, jednocześnie nawiązując do wcześniejszej…

Redakcja: Czy jest to Pani pierwsza współpraca z producentem mebli, czy ma już Pani wcześniejsze doświadczenie w takiej współpracy?

Aurelia Palczewska-Dreszler: Na co dzień pracuję jako projektant wnętrz. Projekt mebla jest nierozerwalnie związany z projektem wnętrz. Są to jednak meble tworzone na indywidualne zamówienie, do konkretnego wnętrza. Wszystkie projekty mebli konsultuję z moim mężem, który jest technologiem drewna. Są więc efektem naszej współpracy, wzajemnego uzupełniania naszych umiejętności i wiedzy.

Jeśli chodzi o masową produkcję mebli, jest to mój debiut i mam nadzieję, że udany.

Redakcja: Halex ma w swojej ofercie kilkadziesiąt modeli krzeseł, podobną ilość stołów, kilkanaście ław. Oferta jest zróżnicowana pod względem designu ? są meble proste, nowoczesne, ale też stylizowane. Czy jest tu jeszcze miejsce na jakieś wyróżniające się nowości?

Aurelia Palczewska-Dreszler: Oczywiście, zawsze jest miejsce na nowości! Rzeczywiście Halex ma bogatą ofertę, może się wydawać, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Ja jednak znalazłam lukę ? brakuje w niej mebli do wnętrz skandynawskich, vintage, industrialnych czy zupełnie minimalistycznych. Są to stylizacje w urządzaniu wnętrz, które obecnie są modne. Takie są właśnie moje projekty wnętrz, co wynika nie tylko z mojej osobistej fascynacji tymi stylami, ale także z preferencji klientów, którym takie wnętrza właśnie się podobają. Tworząc projekt mebla, najpierw myślę o wnętrzach, o ich powierzchni i popularnej funkcji, przypominam sobie rozmowy z inwestorami, jak opowiadają mi, co najbardziej cenią w krzesłach i stołach, równocześnie w głowie mam jakieś inspiracje architekturą, przyrodą i tak rodzi się projekt. Właśnie takie meble chcę projektować, jakie chętnie zastosowałabym w swoich aranżacjach wnętrz

Redakcja: Efekty pani pracy można było zobaczyć podczas poznańskich targów MEBLE, gdzie Halex pochwalił się kilkoma zaskakującymi nowymi kolekcjami.

Aurelia Palczewska-Dreszler: Tak, pierwsza linia moich pomysłów została już wprowadzona do produkcji i zaprezentowana. Niektóre meble zostały zastosowane już w kilku w moich projektach wnętrz. Spodobały się inwestorom, co oznacza, że mają szansę na powodzenie wśród większej rzeszy klienteli. Powstają też kolejne.

Generalnie chciałabym utworzyć nowy rozdział w ofercie firmy, stworzyć nowy styl, ale też będziemy nawiązywać do tego, co było oferowane dotychczas.

Redakcja: Jaki styl pani zaproponuje? Czy będą to meble proste czy stylizowane, wygodne w codziennym użytkowaniu czy bardziej designerskie? Dla “zwykłego Kowalskiego” czy raczej dla amatorów bardziej wyszukanego wzornictwa?

Aurelia Palczewska-Dreszler: Wzornictwo, jakie oferuję, znajdzie swoje miejsce u ?zwykłego Kowalskiego? ceniącego prostotę i nowoczesność, jak i u łowców designu. Będziemy tworzyć meble uniwersalne, które będzie mógł postawić Kowalski w swoim 50-metrowym mieszkaniu, Kwiatkowski w swoim domu, ale także Wiśniewski w swojej willi. Stawiamy na początek na meble codziennego użytku, ale z nutką “inności”.

Tak jak wspominałam wcześniej, będę uzupełniać ofertę dla miłośników vintage, stylu skandynawskiego, industrialnego oraz minimalizmu.

Redakcja: Przyglądając cię nowej ofercie od razu można zauważyć, że proponuje pani całe kolekcje, a nie pojedyncze meble.

Aurelia Palczewska-Dreszler: Staram się projektować właśnie kompletne kolekcje, ponieważ jeśli ktoś planuje wymianę mebli lub urządzenie nowego mieszkania czy domu, robi to kompleksowo. Ale tutaj chcę troszeczkę odejść od standardowego tworzenia kolekcji. Nie chcę tworzyć tak, aby na przykład stolik kawowy był miniaturą stołu jadalnianego. Kolekcje tworzone przeze mnie będą raczej opierały się na tym, że będą to zestawy mebli tworzących określony styl we wnętrzu, ale jednocześnie będą spójne i będą posiadały cechy wspólne. Równocześnie kombinacje kolorystyczne danego modelu mebla pozwolą na zastosowanie w różnych stylistykach. Przykładowo: dana kombinacja kolorów będzie pasowała we wnętrzach skandynawskich, inną będzie można zastosować do wnętrz klasycznych, a jeszcze inną do loftów i wnętrz industrialnych. Oprócz tego pojawią się pojedyncze meble dostosowane do konkretnej funkcji, jak na przykład stoliki pomocnicze do laptopa czy na kubek kawy.

Redakcja: Krzesło, stół  czy ława to w dużym stopniu ustandaryzowany mebel, zbudowany z pewnych stałych elementów, który ma spełniać określoną funkcję.  Co nowego można tu jeszcze zaproponować? Czym zaskoczyć klientów i wyróżnić się spośród bogatej oferty dostępnej na rynku?  

Aurelia Palczewska-Dreszler: Rzeczywiście rynek mebli jest wypełniony masą różnorodnych produktów, ale dużo nie zostało jeszcze powiedziane. Będziemy stosować małe zabiegi, aby meble różniły się od standardowych modeli. Te małe zabiegi pozwalają nam stworzyć zupełnie nowe zaskakujące bryły, zachowujące jednak klasę i prostotę.

Czasem wystarczy mały zabieg, aby standardowy mebel nabrał zupełnie innego wymiaru. Będziemy tworzyć nowe wzory, będziemy modernizować istniejące, będziemy bawić się nogami w stołach, a w krzesłach będziemy bawić się oparciami. Mam nadzieję, że moje propozycje szybko zagoszczą w polskich domach.

 

Galeria zdjęć:

2(1)

Hokery

4

Stoliki

Pobierz plik komunikatu: Nowa projektantka -informacja prasowa Halex

 

 


SZUKAJ NA STRONIE:

NASZA SPECJALIZACJA

Forestor Communication to pierwsza w Europie agencja specjalizująca się w komunikacji marketingowej sektora leśno-drzewnego. Znajomość problemów branży, specyfiki rynku i produktów, podmiotów i instytucji otoczenia biznesu pozwala skuteczniej wdrażać najlepsze rozwiązania z zakresu komunikacji, zwiększając jednocześnie pozycję rynkową i rozpoznawalność marki Klientów.

INFORMACJE PRASOWE KLIENTÓW