Nadruk w wysokim połysku za jednym przejściem

  • -
Nowa linia w firmie Expo-Drew stworzyła zupełnie nowe możliwości w zakresie uzyskania wysokopołyskowych dekorów na frontach mebli łazienkowych. Fot. Expo-Drew

Nadruk w wysokim połysku za jednym przejściem

W Polsce wiele firm posiada już w swoim parku maszynowym drukarki UV, ale są to zazwyczaj maszyny aplikujące lakier matowy, co nie zawsze pozwala na osiągnięcie założonego efektu wizualnego.

 Nowoczesne technologie lakierowania stwarzają tak wiele możliwości, że obecnie nawet surową płytę MDF w ciągu kilku minut można zmienić we front z nadrukowanym obrazem mieniący się niczym tafla szkła.

– Wielu naszych klientów jest przekonanych, że mają w ręku szkło z podklejonym zdjęciem, tymczasem jest to doskonałej jakości wydruk pełnokolorowy, wykonany na płycie i uszlachetniony przy pomocy specjalnego lakieru UV o wyjątkowej twardości ? mówi Czesław Pacan, współwłaściciel firmy Expo-Drew.

 

Nowa linia w firmie Expo-Drew stworzyła zupełnie nowe możliwości w zakresie uzyskania wysokopołyskowych dekorów na frontach mebli łazienkowych. Fot. Expo-Drew

Nowa linia w firmie Expo-Drew stworzyła zupełnie nowe możliwości w zakresie uzyskania wysokopołyskowych dekorów na frontach mebli łazienkowych. Fot. Expo-Drew

Pierwsza w Polsce

Stworzona w firmie Expo-Drew linia uszlachetniania UV jako pierwsza w Polsce umożliwia bezpośredni nadruk lakieru z połyskiem na płytę, co podnosi jakość, możliwości, ale także dwukrotnie zwiększa wydajność. Z tego innowacyjnego rozwiązania, które uruchomiono w maju 2015 roku, korzystają już klienci ? m.in. zamawiając ekskluzywne ekspozytory do prezentacji płytek ceramicznych, z których słynie Opoczno. Teraz Expo-Drew otwiera się również na branżę meblową.

Linia UV, dostarczona do zakładu Expo-Drew przez firmę TEKNIKA, składa się z dwóch części. W pierwszym etapie następuje uszlachetnianie wstępne, gdzie metodą UV nakładany jest warstwa gruntująca.

Tak przygotowana płyta trafia do jednej z dwóch drukarek cyfrowych P10 i RHO 750 marki Durst. Na ekranach komputerów edytuje się obraz czy ornament, jaki ma być drukowany. Następnie jest on przekazywany do urządzenia Durst i z prędkością sięgającą  205 m2/h  nawet na dużą płycinę drzwiową o szerokości dwóch metrów czy front meblowy nadrukowywany jest obraz. Drukarki wyposażone są w nowoczesne głowice oraz lampy UV, gwarantujące fotograficzną jakość druku HD (1000dpi), doskonałe odzwierciedlenie kolorów zgodnie z profilem CMYK, ale przede wszystkim szybkość nadruku i oszczędność energii. Następnie formatka trafia prosto na drugą część linii UV Cefla, wyposażoną w naładarkę walcową z walcem Laser Roller. Tu płyta uszlachetniania jest kolejnymi dwoma warstwami lakieru bezbarwnego 100% UV o wysokim połysku, między którymi następuje dodatkowe szlifowanie. Na końcu przy pomocy lamp UV utwardzany jest lakier, tworzący wyjątkowo trwałą powłokę.

– Wszystko to dzieje się w przeciągu kilku minut, co daje nam obecnie niedoścignione w kraju możliwości w zakresie wydajności ? mówi Czesław Pacan.

Nowa linia to także ogromna oszczędność czasu  i samego lakieru, a także znaczne zwiększenie niezawodności w stosunku do innych technologii, np. lakierowania natryskowego, która wykorzystywana jest w drugim zakładzie firmy Expo-Drew, w niedalekim Sołku.

– Technologia lakierowania natryskowego powoduje znacznie większe zużycie lakieru, ale też ryzyko pojawienia się zanieczyszczeń na lakierowanej powierzchni, co na walcach zostało wyeliminowane ? mówi Czesław Pacan. ? Ponadto przy zastosowaniu metody walcowej i lamp UV nie ma konieczności polerowania lakieru, bo płyta lśni jak lustro. Do tego jest bardzo trwała i odporna nawet na odpryski wody czy dużą wilgotność powietrza, dlatego z powodzeniem metodą tą można zdobić nawet meble łazienkowe ? dodaje.

 

Na nowej linii w zakładzie Expo-Drew powstaje miesięcznie między innymi 7500 sztuk płyt drewnopochodnych lakierowanych dla producenta płytek z Opoczna, który nadrukowuje w firmie Expo-Drew informacje ekspozycyjne.  Fot. Forestor

Na nowej linii w zakładzie Expo-Drew powstaje miesięcznie między innymi 7500 sztuk płyt drewnopochodnych lakierowanych dla producenta płytek z Opoczna, który nadrukowuje w firmie Expo-Drew informacje ekspozycyjne. Fot. Forestor

Zamiast białego frontu 200-letni dąb

W firmie Expo-Drew, pod marką ExConception zaprojektowani już pierwsze kolekcje mebli łazienkowych z wykorzystaniem technologii kolorowego nadruku UV w wysokim połysku. Spotkały się one z dużym zainteresowaniem architektów, jak i innych producentów mebli łazienkowych, którzy chcą współpracować z firmą z Opoczna. Expo-Drew może bowiem wykonywać nadruki nawet na płytach melaminowanych i ze zwykłego białego frontu uczynić np. imitację 200-letniego dębu czy przenieść na płytę metodą nadruku dekor z paneli podłogowych czy płytek ściennych.

Technologia ta świetnie wpisuje się również w trend indywidualizacji projektów, szczególnie ważny w branży reklamowej, a także produkcji mebli biurowych, hotelowych czy użyteczności publicznej (np. przedszkoli), gdzie identyfikacja wizualna w postaci nadruku firmowego koloru, logotypu czy zdjęć produktów przyjmuje teraz zupełnie nowy wymiar.

– W tego typu realizacjach ważny jest czas realizacji, który obecnie został skrócony dokilku minut, oraz koszt, który może być nawet niższy od innych form personalizacji, a oferuje niezwykle prestiżowy efekt i trwałość ? zapewnia Czesław Pacan.   

 

Kolekcja mebli przedszkolnych z nadrukiem wysokopołyskowym. Fot. Expo-Drew

Kolekcja mebli przedszkolnych z nadrukiem wysokopołyskowym. Fot. Expo-Drew

Linia lakierowania zainstalowana przez firmę TEKNIKA, przedstawiciela marki CEFLA w Polsce, to jeszcze nie ostatni etap współpracy z firmą Expo-Drew. W planach jest bowiem budowa nowoczesnej hali i jej wyposażenie w nowoczesne maszyny do obróbki drewna i płyt, w tym 5-osiowe centrum obróbcze Rover z okleinowaniem.

 

IMG_1050


SZUKAJ NA STRONIE:

NASZA SPECJALIZACJA

Forestor Communication to pierwsza w Europie agencja specjalizująca się w komunikacji marketingowej sektora leśno-drzewnego. Znajomość problemów branży, specyfiki rynku i produktów, podmiotów i instytucji otoczenia biznesu pozwala skuteczniej wdrażać najlepsze rozwiązania z zakresu komunikacji, zwiększając jednocześnie pozycję rynkową i rozpoznawalność marki Klientów.

INFORMACJE PRASOWE KLIENTÓW