Wydział Technologii Drewna współpracuje z TEKNIKĄ

  • -
Inż. Justyna Laszuk, studentka studiów II stopnia WTD podczas targów DREMA na stoisku TEKNIKA. 
fot. TEKNIKA

Wydział Technologii Drewna współpracuje z TEKNIKĄ

Wydział Technologii Drewna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie podpisał porozumienie o współpracy z firmą TEKNIKA, liderem sprzedaży technologii dla przemysłu drzewnego w Polsce. TEKNIKA przyjmie na staż słuchaczy Wydziału, którzy będą mogli zgłębiać wiedzę praktyczną m.in. w zakresie automatyzacji i robotyzacji w przemyśle drzewnym i meblarskim.

 

– Statystycznie każdego dnia gdzieś w Polsce montowane jest urządzenie firmy Teknika. Jesteśmy największym i najbardziej cenionym dostawcą kompleksowych technologii dla przemysłu drzewnego i meblarskiego – zapewnia Claudio Tornati, prezes zarządu Teknika S.A. – Zaprojektowane przez nas linie i gniazda produkcyjne pracują zarówno u liderów tj. Szynaka Meble, Black Red White czy Fakro, jak i w małych i średnich tartakach, zakładach stolarskich, fabrykach okien czy mebli.

– Podpisanie porozumienia uczelni z firmą TEKNIKA jest kolejnym krokiem w rozwoju dualnej formy kształcenia, jaką promuje WTD – mówi dr inż. Izabela Niziałek.- Zależy nam, by odbierając dyplom inżyniera technologii drewna, nasi absolwenci mieli nie tylko wiedzę, ale także doświadczenie oczekiwane na rynku. Jestem przekonana, że firma TEKNIKA się do tego przyczyni w ramach programu stażowego.

Oba podmioty – SGGW oraz TEKNIKA – mają siedzibę w Warszawie. WTD SGGW od 70 lat kształci technologów drewna, którzy jako absolwenci często pracują w fabrykach, którym maszyny dostarcza TEKNIKA. Z kolei TEKNIKA również zatrudnia absolwentów WTD, a w tym roku, dzięki uruchomieniu nowej siedziby na Warszawskim Wilanowie z centrum badawczo-rozwojowym, serwisowym i szkoleniowym, może także zaoferować dostęp do nowoczesnych technologii słuchaczom WTD, jeszcze w trakcie studiów.

– Po 17 latach doświadczeń i zaufania zdobytego u polskich przedsiębiorców drzewnych i meblarskich, wspólnie z nimi przechodzimy do kolejnego poziomu rozwoju, opartego o technologie 4.0 – zdradza Claudio Tornati. – Zatrudniamy obecnie kilkudziesięciu wysokiej klasy specjalistów w całej Polsce, którzy potrafią projektować linie technologiczne, wprowadzać nowe rozwiązania do istniejących fabryk, usprawniać i automatyzować procesy. Tej wiedzy nie można zdobyć na studiach, ale jesteśmy przekonani, że mając dobre podstawy edukacyjne zdobyte na Wydziale Technologii Drewna, studenci u boku naszych specjalistów będą mogli przejść na kolejny poziom wiedzy i umiejętności, a przede wszystkim lepiej poznać branżę i jej potrzeby.

Programowanie prac maszyny, wprowadzanie programów obróbczych ? tego będą mogli nauczyć się stażyści w firmie TEKNIKA. fot. TEKNIKA

Programowanie prac maszyny, wprowadzanie programów obróbczych ? tego będą mogli nauczyć się stażyści w firmie TEKNIKA. fot. TEKNIKA

Automatyzacja i robotyzacja to wciąż bardzo nowe dziedziny w przemyśle drzewnym i meblarskim, choć są już firmy, takie jak Tom-Pol czy C.M.C, które zdecydowały się na zakup robotów od firmy TEKNIKA, a kolejni przedsiębiorcy przymierzają się do wprowadzenia tego typu rozwiązań. W nowej siedzibie firmy TEKNIKA w Warszawie studenci będą współuczestniczyli w tych nowatorskich projektach, opartych nie tylko na rozwiązaniach technicznych, ale także informatycznych.

– Projektując program stażowy dla studentów i studentek WTD będziemy starali się wybierać dla nich zadania odpowiadające ich indywidualnym preferencjom, zainteresowaniom i predyspozycjom – zapewnia Agnieszka Piotrowska z firmy TEKNIKA, choć dodaje, że największe szanse na przejście przez rekrutację stażową będą mieć osoby ze znajomością języka angielskiego lub włoskiego oraz biegłą obsługą komputera, w tym przynajmniej podstawową znajomością programów typu CAD/CAM.

Staże odbywać się będą w nowej siedzibie firmy TEKNIKA na warszawskim Wilanowie przy ul. Ruczaj 98.


SZUKAJ NA STRONIE:

NASZA SPECJALIZACJA

Forestor Communication to pierwsza w Europie agencja specjalizująca się w komunikacji marketingowej sektora leśno-drzewnego. Znajomość problemów branży, specyfiki rynku i produktów, podmiotów i instytucji otoczenia biznesu pozwala skuteczniej wdrażać najlepsze rozwiązania z zakresu komunikacji, zwiększając jednocześnie pozycję rynkową i rozpoznawalność marki Klientów.

INFORMACJE PRASOWE KLIENTÓW