Fronty w pionie czy w poziomie?

  • -
Kam meble KAMDUO-XL

Fronty w pionie czy w poziomie?

Tags :

Category : KAM

Ich wybór nie powinien być przypadkowy. Pionowe optycznie podwyższą pomieszczenie, poziome – sprawią, że wyda się bardziej przestronne. Odpowiednio dobrane fronty mogą poprawić wizualnie proporcje kuchni.

 

POBIERZ TEKST I ZDJĘCIA

 

Popularny we współczesnym wzornictwie mebli minimalizm, przejawiający się oszczędnością formy i kolorystyki, bazuje na motywie linii pionowych i poziomych. Czy w aranżacji wnętrz, podobnie jak w modzie, obowiązuje zasada, że układ pasów dobrany odpowiednio do sylwetki potrafi optycznie poprawić jej proporcje? Czy stosują się do niej dekoratorzy i projektanci mebli?

– W aranżacji wnętrz nic się nie dzieje przypadkowo i zasad ta dotyczy również mebli – mówi Sylwia Kowalska-Mikutel, projektantka Spółki Meblowej KAM z Milejewa. – Kształt zabudowy kuchennej jest optymalnie dobrany do wnętrza, jakim dysponujemy, ale wrażenie, że jest to kuchnia idealnie “skrojona na miarę”  możemy dodatkowo spotęgować stosując kilka zasad. Jedną z nich jest odpowiednio dobrany układ linii mebli, który potrafi poprawić efekty wizualne naszej kuchni.

 

Wyższa albo bardziej przestronna

Kuchnie, w których zastosowano pionowe podziały mebli, wydają się optycznie wyższe. To cenny zabieg aranżacyjny w niedużych pomieszczeniach, zwłaszcza gdy chcemy, aby zabudowa meblowa sięgała pod sam sufit. Warto wówczas zdecydować się na wysokie fronty pionowe, które dodadzą wnętrzu nie tylko elegancji, ale i lekkości. Dodatkowo pionowe podziały mebli podkreślą nowoczesny charakter wnętrza.

? Fronty w takim układzie doskonale prezentują się  w opcji bezuchwytowej – podpowiada projektantka. – Jeżeli jednak nie chcemy całkowicie z nich zrezygnować, aby nie zaburzać pionowych linii uzyskanych przez wysokie fronty, możemy zastosować ciekawe uchwyty w postaci pionowych listew wpuszczanych. Zaproponowaliśmy takie rozwiązanie w naszej kolekcji KAMmoduł ProLine.

ProLine KAMmoduł

Fronty w opcji poziomej optycznie poszerzają wnętrze. To idealne rozwiązanie do wąskich pomieszczeń, aby wizualnie poprawić ich proporcje. Dzięki horyzontalnym liniom, kuchnia będzie się wydawała szersza, a dzięki temu bardziej przestronna.

– Żeby przełamać niekorzystne proporcje wąskich pomieszczeń, w miejsce jednego rzędu wysokich szafek możemy wprowadzić dwa rzędy niższych, zamieniając w ten sposób układ pionowy na poziomy. To zabieg, który doda wnętrzu przestronności – tłumaczy Sylwia Kowalska-Mikutel.

 KAMduo XL

 

Harmonia wizualna

Innym modnym rozwiązaniem, podpowiadanym przez designerów, są geometryczne wzory, które można uzyskać poprzez zastosowanie w jednej zabudowie frontów w różnych rozmiarach i w różnym ułożeniu. Okazuje się, że tak zaaranżowana kuchnia jest nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale przyjazna dla użytkowników. Jak to możliwe?  W sztuce linie pionowe są przejawem dynamizmu i energii, poziome natomiast oznaczają spokój. Ich połączenie uznawane jest za przejaw harmonii wizualnej. Dlatego połączenie linii poziomych i pionowych we wnętrzach nie tylko wzmacnia odczucia estetyczne, ale poprawia samopoczucie przebywających w nich osób.

– Aby przełamać nudę aranżacyjną łączy się szafki wysokie z niskimi, albo rząd szafek z pionowymi frontami przełamuje poziomymi szufladami – wymienia Sylwia Kowalska-Mikutel. – Dzięki temu można uzyskać bardzo ciekawe efekty, a jednocześnie optymalnie dopasować zestawy mebli do potrzeb każdego użytkownika. Musimy pamiętać, że meble w kuchni muszą być funkcjonale i znaleźć “złoty środek” na atrakcyjne ułożenie szafek, szuflad i sprzętu AGD, jakich potrzebuje użytkownik kuchni.

 


SZUKAJ NA STRONIE:

NASZA SPECJALIZACJA

Forestor Communication to pierwsza w Europie agencja specjalizująca się w komunikacji marketingowej sektora leśno-drzewnego. Znajomość problemów branży, specyfiki rynku i produktów, podmiotów i instytucji otoczenia biznesu pozwala skuteczniej wdrażać najlepsze rozwiązania z zakresu komunikacji, zwiększając jednocześnie pozycję rynkową i rozpoznawalność marki Klientów.

INFORMACJE PRASOWE KLIENTÓW