Zwiększenie udziału drewna w budownictwie – priorytetem Rządu

  • -
Fot. Ministerstwo Środowiska

Zwiększenie udziału drewna w budownictwie – priorytetem Rządu

Tags :

Category : INFORMACJE PRASOWE

Sektor budownictwa może istotnie przyczynić się do realizacji celów Narodowego Programu Mieszkaniowego, dlatego jego rozwój jest jednym z priorytetów Rządu – zapewnił minister środowiska podczas konsultacji w sprawie promocji budownictwa drewnianego, w których uczestniczyło Stowarzyszenie Centrum Drewna w Czarnej Wodzie.

 

POBIERZ TEKST I ZDJĘCIA

Stowarzyszenie Centrum Drewna w Czarnej Wodzie uczestniczyło w spotkaniu poświęconemu wsparciu rozwoju budownictwa drewnianego w Polsce, które odbyło się 5 kwietnia w Ministerstwie Środowiska. Podczas dyskusji, w której udział wzięli minister środowiska Henryk Kowalczyk, wiceminister Sławomir Mazurek, przedstawiciele Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, Lasów Państwowych, Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, Instytutu Techniki Budowlanej, Instytutu Technologii Drewna, a także stowarzyszeń z branży budownictwa drewnianego omówiono również możliwość wypracowania rozwiązań prawnych dla budownictwa drewnianego.

Rozwój budownictwa drewnianego jest jednym z priorytetów Rządu. Zgodnie z ustaleniami Rady Mieszkalnictwa w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wskazane jest podjęcie działań zwiększających udział technologii drewnianej w budownictwie mieszkaniowym, a sektor budownictwa drewnianego może istotnie przyczynić się do realizacji celów Narodowego Programu Mieszkaniowego – powiedział minister Henryk Kowalczyk.

Sławomir Mazurek podkreślił natomiast, iż promocja budownictwa drewnianego wpisuje się w realizację polityki klimatycznej prowadzonej przez resort środowiska.

Konstrukcje drewniane akumulują węgiel, korzystnie wpływając na środowisko i ochronę klimatu. Dodatkowo, drewno niesie najniższy ślad węglowy w porównaniu z innymi materiałami budowlanymi – do produkcji drewna nie są wymagane wysokoenergetyczne paliwa kopalne, jak w przypadku cegły, stali czy plastiku – mówił wiceminister.

Wiceminister Sławomir Mazurek zaznaczył również, że wypracowanie instrumentów wsparcia i rozwiązań  dla rozwoju branży, które wykraczają poza obszar działalności Ministerstwa Środowiska, wymaga nawiązania współpracy z innymi instytucjami.

Centrum Drewna w Czarnej Wodzie jest gotowe wesprzeć działania resortu w tych obszarach, służąc wiedzą ekspercką swoich członków: architektów, konstruktorów, budowniczych domów w różnych technologiach drewnianych, którzy zebrali doświadczenie na budowach w różnych częściach Polski i Europy.

Jesteśmy coraz bliżej celu, którym jest zwiększenie udziału drewna w budownictwie – mówi Marcin Zboroń, wiceprezes zarządu CDCW, który uczestniczył w konsultacjach. – Zostaliśmy włączeni do prac mających na celu poprawę warunków legislacyjnych dla inwestycji budowlanych w technologiach drewnianych na poziomie nowelizacji ustawy. W planach jest również stworzenie swoistego kodeksu zawierającego wytyczne, detale konstrukcyjne dla architektów i konstruktorów, aby promować wysoką jakość i dobre praktyki w budownictwie drewnianym. 

Jak zauważa Marcin Zboroń, w ostatnim roku nastąpił niezwykle dynamiczny rozwój i zainteresowanie budownictwem drewnianym ze strony Rządu, instytucji publicznych, uczelni czy nawet instytucji finansowych.

Po to właśnie powołaliśmy CDCW, by poruszyć wszystkie ogniwa łańcucha, który pozwoli budować w Polsce lepiej, wydajniej, bardziej ekologicznie, z polskich naturalnych surowców, pobudzić budownictwo, gospodarkę i tworzyć zdrowe domy dla Polaków – wyjaśnia wiceprezes zarządu CDCW.  – Ten rok można już uznać za historyczny pod względem ilości budów nowych obiektów z drewna, ale jeszcze wiele przed nami. Mogę z dumą podkreślić, że w ciągu roku zrobiliśmy jako stowarzyszenie więcej niż udało się innym przez ostatnie 20 lat. 


SZUKAJ NA STRONIE:

NASZA SPECJALIZACJA

Forestor Communication to pierwsza w Europie agencja specjalizująca się w komunikacji marketingowej sektora leśno-drzewnego. Znajomość problemów branży, specyfiki rynku i produktów, podmiotów i instytucji otoczenia biznesu pozwala skuteczniej wdrażać najlepsze rozwiązania z zakresu komunikacji, zwiększając jednocześnie pozycję rynkową i rozpoznawalność marki Klientów.

INFORMACJE PRASOWE KLIENTÓW